امام جواد(ع)، دشمن نفاق


درس بزرگ امام جواد به ما این است که در مقابل قدرتهاى منافق و ریاکار، باید همت کنیم که هوشیارى ‌مردم را براى مقابله‌ى با این قدرتها برانگیزیم. امام جواد صلواةالله‌علیه همت بر این کار گماشتند که ماسک تزویر و ریا را از چهره‌ى مأمون کنار بزنند و موفق شدند.

خدایى را که نبینم نمى پرستم


امیر مؤ منان در مسجد کوفه ، بالاى منبر خطبه مى خواند. مردى برخاست که به او ذعلب مى گفتند، داراى زبانى بلیغ در خطبه و قلبى شجاع بود. گفت : اى امیر مؤ منان ! آیا پروردگارت را دیده اى ؟
حضرت فرمود: واى بر تو اى ذعلب ! من خدایى را که نبینم ، نمى پرستم .
پرسید: اى امیر مؤ منان ! پس چگونه او را دیده اى ؟

ادامه مطلب ...

ذکر یونسى

شخصى یهودى ، امیرالمؤ منین علیه السلام را راجع به زندانى که زندانیش را به اطراف زمین گردانید، مورد سؤ ال قرار داد. پس آنگاه حضرت فرمود: اى یهودى ! زندانى که زندانیش را به اطراف زمین سیر داد عبارت است از ماهى معروفى که یونس علیه السلام در شکمش محبوس گشته بود تا این که یونس علیه السلام در دل تاریکى ها ندا در داد و گفت : لا اله الا انت سبحانک انّى کنت من الظالمین که در این هنگام خداوند دعایش را اجابت کرد و به ماهى فرمان داد تا او را از شکم خود بیرون افکند. سپس ماهى وى را بر ساحل دریا انداخت .

گزیده ای از بیانات امام خامنه ای( مدظله العالی) در خصوص انتخابات


انتخاباتِ امسال اهمیت مضاعف دارد و به یک موضوع مهم بین‌المللى تبدیل شده است؛ این را بدانید. دستگاههاى فکرى دشمنان - به قول خودشان، اتاقهاى فکر - نشسته‌اند رصد میکنند مقدمات این انتخابات را، این حادثه‌ى بزرگ را؛ دارند نگاه میکنند؛ نقشه هم دارند، هدف هم دارند. هدف جبهه‌ى دشمنان شما، نقطه‌ى مقابل هدف شما است.

چشم‌انداز ۲۰ساله و آمدورفت دولت‌ها

*    با داغ شدن تب‌وتاب انتخابات ریاست‌جمهوری، کاندیداها با سلایق و دیدگاه‌ها و برنامه‌های متفاوت خود، سعی در جلب آراء مردم دارند. اما برنامه‌ی کاندیداها چه نسبتی با اسناد بالادستی نظام و مهم‌ترین آنها یعنی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله دارد؟ طبق این سند، مردم باید چه مطالباتی از رئیس‌جمهور آینده داشته باشند؟


ادامه مطلب ...

ناوگان های دریایی ایران در خلیج فارس نماد اقتدار آن کشور هستند

اذعان روزنامه دیلی تلگراف ؛

ناوگان های دریایی ایران در خلیج فارس نماد اقتدار آن کشور هستند

"بن فارمر" در گزارش جدید خود تحت عنوان "اعزام ناوگان های ایران به خلیج فارس در قالب رزمایش در منطقه" با اذعان به قدرت کشورمان در خلیج فارس و قابلیت های بالای نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تهدیدات موجود در آن منطقه معترف است که حضور پرتوان ایرانیان در آبهای خلیج فارس به نفع حفظ ثبات در کل منطقه است

ادامه مطلب ...

بگو جدت کتف مرا در آورد !


یکى از ثقات نقل کرده که : چندى قبل از این در کاشان مردى بود آقا محمد على نام مى باشد صنف عطار و متوجه امور دیوانى ایشان ، و قدغن کرده که دیگرى به هیچ وجه اجناس عطارى خرید و فروش نکند.
شخصى سید فقیرى به قدر یک من سریشم کرده بود و این را به شخصى فروخت آن مرد ظالم مطلع شد در بازار به او برخورد و دشنام بسیارى را او داد و چند سیلى بر روى او زد آن بیچاره روانه شد گفت : جدم سزاى تو را بدهد آن ظالم که این را شنید اعراضى شده ملازم خود را گفت :
آن سید را برگردانید و چند پس گردنى به شدت به او زده و گفت : برو و جدت را بگو کتف مرا بیرون آورد !

ادامه مطلب ...

خطیب جمعه تهران: سلایق کاندیداها ملاک ارزیابی صلاحیت ها نیست

خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر این‌که «انتخابات باید آزاد و سالم باشد» گفت: ملاک ارزیابی صلاحیت کاندیدا‌های ریاست جمهوری، سلیقه‌های آن‌ها نیست بلکه ما شرایط کاندیداهای ریاست جمهوری را ارزیابی می‌کنیم.

ادامه مطلب ...

همایش تجلیل از مقام علمی و معنوی علامه حسن زاده آملی برگزار شد



خراسان - مورخ شنبه 1392/02/28 شماره انتشار 18406

آیت ا... آملی لاریجانی: توحید و یاد حق در آثار علامه حسن زاده آملی موج می زند

سومین همایش طبیب روحانی روز پنج شنبه گذشته با حضور آیت ا... علامه حسن زاده آملی، آیت ا... صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه، باقر لاریجانی رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی تهران، محمدرضا منصوری سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران و شخصیت های فرهنگی از جمله شعرای انقلاب برای تجلیل از جایگاه علمی و روحانی این عالم برجسته برگزار شد.



ادامه مطلب ...

امام خامنه ای (مدظله العالی) بدعت غیرقانونی؛ هرگز


همه هم باید تابع قانون باشند. آنجائى اشکال پیش مى‌آید که تخلف از قانون انجام میگیرد. سال 88 اشکالاتى که وارد شد، خسارتى که به کشور وارد کردند و نگذاشتند کشور و ملت طعم آراء چهل میلیونى را درست بچشد، به خاطر تخلف از قانون بود. یک عده‌اى یا براى خاطر اغراض نفسانى، یا هدفهاى خلاف سیاسى، یا هرچه - حالا در آن زمینه نمیخواهیم قضاوتى بکنیم - از قانون تخلف کردند، خطا کردند، از راه غیر قانونى وارد شدند؛ هم به خودشان صدمه زدند، هم به ملت صدمه زدند، هم به کشور صدمه زدند. 
ادامه مطلب ...