عبرت

« گویند: روزی خلیفه از محلی می گذشت ، دید که بهلول ، زمین را با چوبی اندازه می گیرد. پرسید: چه می کنی؟ گفت: می خواهم دنیا را تقسیم کنم تا ببینم به ما چه قدر می رسد و به شما چه قدر؟ هر چه سعی می کنم ، می بینم که به من بیشتر از دو ذارع (حدود یک متر) نمی رسد و به تو هم بیشتر از این مقدار نمی رسد.»

علت بیماری

روزی جناب مرشد (میرزااحمد نهاوندی معروف به مرشد چلویی)به منزل کسی که روضه برگزار کرده بود می روند.اما می بینند صاحب روضه بیمار بوده و ناله می کند.می فرمایند:((می خواهید علت و درمان بیماری را بگویم؟))

ادامه مطلب ...

دو رکعت نماز عارف کامل، سید ابولقاسم میرفندرسکی

نقل است که روزی یکی از پدران روحانی کلیسایی به تمسخر به جناب میر عرض کرد: از نشانه های فضیلت مسیحیت بر اسلام، این بس که خداوند مکانهای عبادت و کلیساهای ما را سالم و محکم نگاه می دارد و چند صد سال سالم اند، ولی مساجد شما پس از مدتی نیاز به تعمیر می یابند!! جناب میر در پاسخ فرمودند:

ادامه مطلب ...

نسخه آیت الله سیدعلی آقا قاضی(ره) برای رفع گرفتاری

علامه لاهیجانی انصاری روزی از از آیت الله سیدعلی آقا قاضی(ره) پرسیدند که در مواقع اضطرار و گرفتاری چه در امور دنیوی و یا در امور اخروی و بن بست کارها به چه ذکری مشغول شویم تا گشایش یابد؟

ادامه مطلب ...

دیدار جمعی از فرماندهان و کارکنان ارتش با رهبر انقلاب

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز (چهارشنبه) در آستانه 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی در دیدار جمعی از فرماندهان، کارکنان منتخب و اعضاء پایگاههای بسیج شهرکهای سازمانی و همچنین تعدادی از خانواده های ارتشیان، ارتش جمهوری اسلامی ایران را مایه افتخار و ارتشی مردمی، علمی، اعتقادی، دارای ابتکارات گوناگون و آزموده شده خواندند

ادامه مطلب ...

سردار وحیدی دکترین دفاعی ایران را تشریح کرد

جمهوری اسلامی ایران در طول مدت حیات خود علی‌رغم تحریم‌ها و تهدیدات نظام سلطه، پیشرفت‌های چشم‌گیری در زمینه‌ی صنایع دفاعی داشته است. این امر علاوه‌بر شکوفایی توانمندی‌های بومی، موجب بازدارندگی گسترده‌ای برای کشور شده است.
 دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای برای بررسی این موضوع و به مناسبت روز صنعت دفاعی با سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت‌وگو کرده است. دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران، دیپلماسی دفاعی و پیشرفت‌های دفاعی کشور از مهم‌ترین محورهای این گفت‌وگو هستند.

ادامه مطلب ...

مستبصر یمنی الاصل: کتاب خواندم شیعه را نابود کنم، شیعه شدم!

«عصام العماد» درباره ماجرای شیعه شدنش گفت: کتابی از شیخ مفید درباره اهل بیت(ع) را به من سپردند و خواستند که نقد و تحلیل محکمی را برای این کتاب و مضامین آن بنویسم و معتقد بودند با نوشتن نقد بر این کتاب شیعه نابود خواهد شد، ولی من پس از مطالعه آن شیعه شدم. 

ادامه مطلب ...

اهانت زندانبانان رژیم سعودی به قرآن

جوانان عربستانی در واکنش به اهانت به قرآن کریم در زندان سیاسی

 "الحائر" تجمع اعتراض آمیزی برگزار کردند. 

به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت(ع) ـ ابنا ـ جوانان عربستانی در شهر "القصیم" با برگزاری تجمع اعتراض آمیز، اقدام زندانبانان سعودی در اهانت به قرآن کریم را محکوم کردند.

ادامه مطلب ...

حکایتی عجیب از آیت الله سید علی قاضی(ره)

نقل از:  آیت الله سید احمد نجفی :  در نجف مرحوم آیت الله حاج شیخ عباس قوچانی که پدر زن اینجانب بود بعضی از مسایلی را که می خواست برای امام رخ بدهد. از قبل می دانست و به من هم می گفت. من به ایشان عرض کردم شما از کجا این مسایل را می دانید؟ ایشان قضیه ای را نقل کردند که: ما در خدمت مرحوم آیت الله حاج سید علی قاضی که استاد اخلاق بزرگانی مانند آقای بهجت، مرحوم آقای قوچانی، مرحوم آقای میلانی و... بودند حاضر بودیم. هر روز به محضر ایشان می رفتیم و استفاده می کردیم.

ادامه مطلب ...

وصیت نامه آیت الله سیدعلی آقا قاضی(ره)

وی در وصیت نامه خود تاکید بر نماز، ذکر مصائیب اهل بیت و نرنجاندن مردم دارد.

اما وصیت‌های دیگر، [که] عمده آنها نماز است. نماز را بازاری نکنید؛ اول وقت به جا آورید با خضوع و خشوع؛ اگر نماز را تحفظ کردید همه چیزتان محفوظ می‌ماند و تسبیح صدیقه کبری سلام الله علیها و آیه الکرسی در تعقیب نماز ترک نشود...

ادامه مطلب ...