اشعار شبهای قدر



در سجده آنچه خواست علی مستجاب شد
محراب پر ز خون دل بوتراب شد


سیمرغ عشق، از قفس آزاد گشت باز
آری قسم به کعبه، علی(ع) کامیاب شد


لرزان اساس خلقت و سرگشته کائنات
جانها ز داغ او، همه در التهاب شد


 

ادامه مطلب ...

افطار امیرمؤمنان (علیه السلام) در شب آخر عمر خود (حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی)



lecture-175

از آن روزی که در خانه‌ی خدا به دنیا آمد، بیت الله مولِد او شد. بیت الله مشهد او شد. در تاریخ چنین مقامی پیدا نشده!  در خانه‌ی خدا به دنیا آمدن، در خانه‌ی خدا شربت شهادت نوشیدن! عقل مبهوت است!

آن صبحی که به نماز آمد، آن شب مهمان دخترش بود. دختر برای پدری که سلطنت بر ربع مسکون دارد، یعنی مشرق و مغرب تحت حکومت اوست، سفره‌ای که تهیه کرده بود، نان جو بود و نمک و شیر. سر سفره که نشست، گفت: کِى دیده‌ای پدرت سر یک سفره دو خورشت بخورد؟
 

ادامه مطلب ...

رفتار امیرمؤمنان (علیه السلام) با مرد یهودی (حضرت آْیت الله العظمی وحید خراسانی)


lecture-175

دانشگاهی ها تأمل کنند، علمای مملکت دقت کنند و بفهمند، چه خبر است؟! چه غوغاست؟! کسی که ایران امروز، یک ایالت او بوده، تا برسد به بقیه‌ی امپراطوری روم. شاهنشاهی ایران زیر دو پایش بوده، یک مرتبه مردی یهودی جلو آمد و گفت: یا علی، این زرهت که در آنجاست مال من است. فرمود : این زره من است از دستم افتاده. گفت: یا علی، این زره مال من است. 

ادامه مطلب ...

بیا به گریه خوانیم

ترتیل، بیا به گریه خوانیم
سیل از رخ هر دو دیده رانیم

امشب شب گریه است و ناله
داغ است به دل به سان لاله

اى واى شکسته کاسه جم
از ضربتِ تیغ ابن ملجم

  ادامه مطلب ...

جایگاه حضرت علی علیه السلام درهستی


معرفت و شناخت کامل شخصیت والای امیرالمؤمنین علی (ع) و جایگاه او در جهان هستی در حد بشر نیست چه رسول اکرم (ص) خطاب به مولا می فرماید :

یا علی لا یعرفک الاّّّ الله و انا

ای علی! تو را هیچکس نشناخت جز خدا و من

درابتدای خلقت، معمار آفرینش، زمین و خورشید و ماه و بر و بحر اعلام کرد که آفرینش شما، آفرینش همه چیز، به طفیل محبت پنج نور مقدس است.

یا ملائکتی و سکان سماواتی اعلموا انی ما خلقت سماء مبنیه و لا ارضا محدیه و لا قمرا منیرا و لا شمسا مضیئه

و لا فلکا یدور و لا بحرا یجری و لا فلکا یسری الا فی محبه هؤلاء الخمسه.

  


  
ادامه مطلب ...

از کودکانی که نباید فرش ببافند ، تا کودکانی که باید در خواب کشته شوند

چندین سال پیش و در گرما گرم جنگ تحمیلی و هنگامی که در هر صبح و شب ، شهر ها ی کشورمان آماج حمله بمب افکن ها و جنگنده های ارتش بعثی قرار داشت و در زمانی که مدرسه ها  و بیمارستان ها  و کارخانه ها و منازل مردم بی محابا هدف قرار می گرفت و زن و کودک و پیر و جوان این مملکت مظلومانه شهید  می شدند ؛ انجمن های حمایت از کودکان در کشورهای اروپایی ، با ادعای تلاش برای جلوگیری از بکار گیری کودکان در کارگاه های قالیبافی ایران ، طرحی را به دولتمردان و قانونگذاران خود  ارائه نمودند که به موجب آن
 
ادامه مطلب ...

عجب روزگاری ، سنگ ها را بستند و سگ های درنده را در روز روشن رها کردند!

برای  مردم مظلوم غزه دعا کنیم

ای سردمداران  دروغگو حقوق بشر ! ببینید .... ببینید وضع حقوق بشر در فلسطین را ! ببینید که  بدست پست ترین موجود روزگار  ظلم  و کشتار علیه  مردم مظلوم  غزه اجرا می شود . آخر به کدام گناه ، به کدام گناه سگ های درنده و غاصبان و جلادان رژیم صهیونیستی  به جان مردم مظلوم غزه اانداخته اید ؟ انشالله نابودی شما به بدترین وضع ممکن و بدست سپاه اسلام نزدیک است ...

شهیدی که لباس احرام، کفنش شد

فرزند سرلشکر خلبان شهید «سیدنصرالله آسیایی» گفت: پدرم 3 ماه قبل از شهادتش به مکه مشرف شد و شهادت را همانجا از خدا طلب کرد؛ بعد از بازگشتش هم لباس احرام را از کیفش درآورد و به مادرم گفت «این لباس‌ را با آب زمزم شسته‌ام هر وقت شهید شدم به جای کفن به من بپوشانید..


 

ادامه مطلب ...

نقشه راه مسأله فلسطین از منظر رهبر انقلاب اسلامی

در روزهای اخیر، رژیم صهیونیستی بار دیگر حملات وحشیانه‌ی خود به مردم بیگناه غزه را آغاز کرده است. این جنایات جدید اشغالگران قدس، موضوعی بود که رهبر انقلاب اسلامی در دیدار اخیر شاعران با ایشان، به آن اشاره کردند: «در یک نقطه‌اى از دنیا یک نفر کشته میشود، بلکه گاهى یک حیوان کشته میشود، جنجال به پا میکنند؛ حالا در حمله‌ى به غزّه مثلاً فرض بفرمایید که الان چند روز است هواپیماها میروند، شاید بیش از صد نفر - که تعداد زیادى‌شان کودک و بچّه‌هاى مظلوم و معصومند - کشته شده‌اند، اصلاً برایشان اهمّیّت ندارد. کاش فقط اهمّیّت نداشت؛ آمریکا و انگلیس - آن‌طور که در خبرها خوانده‌ایم - گفته‌اند که از این حملات حمایت هم می‌کنند


 


  
ادامه مطلب ...