سلطان دادگر

سلطان محمود غزنوی شبی برای استراحت به بستر رفت، هر چه کرد خوابش نبرد، در دلش گذشت شاید مظلومی دادخواهی میکند و کسی به دادش نمی رسد، به غلامی دستور داد جستجو کند اگر ستمدیده ای را مشاهده کرد به حضور آورد. غلام پس از کمی جستجو برگشت و گفت: پادشاها! کسی نبود. سلطان باز هر چه کرد خوابش نبرد، دانست که غلام کوتاهی کرده است، پس خودش برخواست و از قصر بیرون رفت.

ادامه مطلب ...

ثواب صلوات

فرستادن صلوات بین نماز ظهروعصر:

امام صادق (ع) فرمود: هرکس بین نماز های ظهر وعصر بر پیغمبر وآلش درود فرستد ، آن درود برابر با هفتاد رکعت نماز خواهد بود.

ادامه مطلب ...

پشت پرده “جنگ روانی دلار”

رسانه های بیگانه به بهانه بی ثباتی نرخ دلار محورهای تبلیغی خود را علیه عملکرد نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران افزایش داده اند. رسانه ها بیگانه می کوشد ابعاد این بحران را از حوزه اقتصادی به سایرهای زمینه ها در ایران بسط داده، وجهی امنیتی به این مشکل بدهد . در “جنگ روانی دلار” دشمن و رسانه های آن می کوشند که با انواع تاکتیکهای رسانه ای نه تنها ارزش پول ملی را به پایین ترین حد خود برسانند بلکه در تلاش هستند که زمینه های آرامش و امنیت ملی را با هدف قرار دادن سرمایه ها را از بین ببرند.
ادامه مطلب ...

بدرود ای “عصر آمریکا”

ریچارد کوهن در ستون جدیدی از نشریه «واشنگتن پست» می‌نویسد: «عصر آمریکا تمام شده است و تعبیر هنری لوز که گفته بود،این عصر،عصر آمریکاست؛دیگر اعتباری ندارد.»

صدای دوستان:

حق با کوهن است. تنها چیزی که باقی می ماند، این است که یک میخ به قلب این مخلوق خطرناک وارد کنیم تا مبادا به زندگی بازگردد

خانواده به سبک فرهنگ غرب

نگاهی به آمارهای دنیای صنعتی و مدرن نشان می دهد بحث فروپاشی و گسستگی خانواده در این کشورها، از یک مشکل اجتماعی به یک بحران اجتماعی و زنا شویی تبدیل شده است. براساس آمارهای دو الی سه دهه گذشته، در آمریکا تا سال ۱۹۸۸ از هر سه ازدواج یکی به طلاق انجامیده و در این نسبت در سال ۱۹۸۹ به دو سوم رسیده است.
ادامه مطلب ...

پند های حکیمانه در اثار علامه حسن زاده املی

مرگ دل

 مرحوم کلینى (قدس سره ) نقل مى کند: از جمله چیزهایى که خداوند متعال با موسى مناجات فرمود این بوده که : اى موسى ! در هر حال که هستى مرا فراموش مکن ؛ زیرا فراموشى من سبب مرگ دل مى شود.

لولو خور خوره

رشیدبن زبیر مصری یکی از قضات با علم و دانش بود که در قرن ششم زندگی می کرد. او قدی کوتاه، رنگی تیره، لب هایی دشت و بینی پهنی داشت و بسیار کریه منظر بود. او یک روز از خانه خارج شد و دیر به منزل بازگشت. رفقا علت تأخیر را پرسیدند. او علت را نمی گفت. اصرار کردند، سرانجام گفت:

ادامه مطلب ...

نتیجه حکم به ناحق

دهقانی یک ظرف عسل برای فروش به شهر آورد. نگهبان دروازه شهر برای گرفتن راهداری جلوی او را گرفت و سر ظرف را باز کرد که ببیند چیست. ولی از شدت بد ذاتی آنقدر او را معطل کرد و سر ظرف را باز نگه داشت تا این که مگس های زیادی از اطراف آمدند و روی عسل نشستند و عسل را از بین بردند،

ادامه مطلب ...

آخرین توصیه های شیخ حسنعلی نخودکی به فرزندش

اول: آنکه نمازهای خویش را در اول وقت آن به جای آوری .
دوم : آنکه در انجام حوایج مردم ، هرقدر که می توانی ، بکوشی و هرگز میندیش که فلان کار بزرگ از من ساخته نیست ، زیرا اگر بنده خدا در راه حق گامی بردارد، خداوند نیز او را یاری خواهد فرمود.

ادامه مطلب ...

علت ظلم

روز شعبی، حجاج را از ظلم و ستم تحذیر و به عدل وداد ترقیب می کرد. حجاج نیز دیناری طلا برداشت، وزن و عیار آنرا سنجیده و به دست شعبی داد و گفت: پیش صرافها ببر و از وزن و عیار این دینار سئوال کن. شعبی نزد چندین صراف رفت. هریک به طمع این که دینار را می خواهد به بفروشد به او چیزی گفت. یکی می گفت:

ادامه مطلب ...