اهمّیت دیدار خویشاوندان

اهمّیت دیدار خویشاوندا ن 

مرحوم شیخ طوسى(ره)  در کتاب خود حکایت نموده است :
روزى منصور دوانیقى امام صادق علیه السلام را به دربار خود احضار کرد، هنگامى که حضرت وارد شد، کنار منصور - که برایش محلّى در نظر گرفته شده بود - نشست .
پس از آن ، منصور دستور داد تا فرزندش مهدى را بیاورند؛ و چون آمدن مهدى مقدارى

ادامه مطلب ...

مرثیّه شاعر و اهمیت گریه بر امام حسین(ع)

مرثیّه شاعر و اهمیت گریه  

یکى از اصحاب نزدیک امام جعفر صادق علیه السلام به نام زید شحّام حکایت کند:
روزى به همراه عدّه اى در محضر پربرکت آن حضرت بودیم ، یکى از شعراء به نام جعفر بن عفّان وارد شد و حضرت او را نزد خود فرا خواند و کنار خود نشانید و فرمود: اى جعفر!

ادامه مطلب ...

ادعای رهبری و گواهی حجرالاسود

حضرت امام محمّد باقر علیه السّلام حکایت نمودند:
مدّتى پس از آن که امام حسین علیه السّلام به شهادت رسید، روزى محمّد بن حنفیّه به حضرت سجّاد، امام زین العابدین علیه السّلام گفت : اى برادرزاده ! تو خوب مى دانى که رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله ، وصایاى امامت را به پدر من امیرالمؤ منین علىّ علیه السّلام تحویل داد و او نیز این امانت الهى را به برادرم امام حسن مجتبى علیه السّلام سپرد

ادامه مطلب ...

امیر دریادار سیاری

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: حضور گسترده مردم در روز جهانی قدس نشانگر اراده قوی و عزم ملت ایران اسلامی است.

آیت الله جنتی

دبیر شورای نگهبان، راهپیمایی روز قدس را الگویی برای بیداری اسلامی در منطقه دانست و گفت: این راهپیمایی های ضد استکباری باعث منزوی شدن رژیم صهیونیستی و بیداری مسلمانان شده است.

رئیس جمهور در مراسم روز جهانی قدس

وجود رژیم صهیونیستی توهین به بشریت است/ روز قدس روز پاک کردن ننگ صهیونیست ها از دامان جامعه بشری است

امام خامنه ای در جمع تعدادی از آزادگان

تهران- حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، عصر امروز(چهارشنبه) در دیدار صدها نفر از آزادگان سرافراز، با ابراز همدردی مجدد با آسیب دیدگان زلزله اخیر در بخشهایی از آذربایجان شرقی،قدس را مسئله اساسی دنیای اسلام برشمردند و تأکید کردند: به فضل الهی، امسال نیز ملت مسلمان ایران، در روز قدس با حرکت خود مشتی بر دهان دشمنان اسلام و فلسطین خواهد زد.

ادامه مطلب ...

آزمایش امّت و مظلومیّت رهبر

آزمایش امّت و مظلومیّت رهبر 

پس از شهادت جانسوز مولاى متّقیان امام علىّ علیه السلام ، عدّه اى از مردم به حضور امام حسن مجتبى علیه السلام آمده واظهار داشتند:
یابن رسول اللّه ! تو خلیفه و جانشین پدرت هستى و ما شنونده و فرمان بر دستورات تو مى باشیم ، ما را بر آنچه صلاح مى دانى ، راهنمائى نما.

ادامه مطلب ...

اهمیت نماز

اهمیّت نماز، 15 ضرر و زیان در نماز: 

مرحوم سیّد بن طاووس در کتاب فلاح السّائل آورده است :
روزى حضرت صدّیقه کبرى ، فاطمه زهراء سلام اللّه علیها به محضر مبارک پدر بزرگوار خود، رسول گرامى اسلام صلّلى اللّه علیه و آله وارد شد؛ و اظهار داشت : اى پدر جان ! جزاى آن دسته از مردان و یا زنانى که نماز را سبک مى شمارند، چیست ؟

ادامه مطلب ...