استاد اخلاق حوزه علمیه قم، علت ناسپاسی و قضاوتهای ناعادلانه درباره مقام ولایت را حسد، حقارت، خودکمبینی و... دانست و گفت: اگر کسانی با سوءاستفاده از موقعیت خود این موقعیت را تضعیف کنند، به اسلام، انقلاب و خونهای شهدا خیانت کردهاند.
مادر قسم به داغ دل پرشرار تو
سوزد دلم چو شمع عزا بر مزار تو
هرگز مباد خرّمی گلشن جهان
تا شد خزان ز جور زمان نوبهار تو
بودی در انتظار پسین لحظه ی حیات
آمد به سر چه زود غم انتظار تو
«و لاى الامور تدفن لیلا بضعة المصطفى و یعفى ثراها»
متاسفانه مزار جاى دختر پیغمبر نیز روشن نیست.از آنچه درباره مرگ او نوشته شد،و کوششى که در پنهان داشتن این خبر بکار بردهاند،معلومست که خانواده پیغمبر در این باره خالى از نگرانى نبودهاند.این نگرانى براى چه بوده است؟
ادامه مطلب ...بتاب اى مه تو بر کاشانه من |
که تاریک است امشب خانه من |
بتاب اى مه که بینم روى نیلى |
بشویم در دل شب جاى سیلى |
هر زائر شیعی، از هر نقطه دنیا که وارد مدینه منوره می گردد، پس از زیارتِ قبر مطهر حضرت رسول ـ ص ـ و اقامه نماز در مسجد آن حضرت و پـس از زیــارت قـبـور پــاک ائـمه بقیع ـ علیهم السلام ـ و سایر قبور متعلق به اقوام و عشیره پیامبر اکرم ـ ص ـ عازم زیارت بیت الاحزان می شود،
ادامه مطلب ...مولایمان حضرت بقیة اللَّه، ارواحنا فداه، در پاسخ سعد بن عبداللَّه در ضمن حدیثى طولانى مىفرماید:
حضرت زکریا از پروردگارش درخواست نمود که نامهاى «پنج تن» را به او بیاموزد. جبرئیل (ع) بر او نازل شده آنها را به او آموخت. هرگاه که زکریا نام محمد، على، فاطمه، و حسن (ع) را مىبرد، اندوهش برطرف مىشد، ولى همین که نام حسین (ع) را مىبرد، بغض گلویش را مىفشرد و نفسش به شماره مىافتاد و گریهاش مىگرفت.
ما در فصل بیست و یک جلد اول کتاب تجلیات ولایت (از صفحهى 184 تا 192) با استناد به دلائل متقن و روایات معتبر، ثابت کردهایم که ائمهى اطهار علیهمالسلام بر پیامبران پیشین جز رسول خدا صلى اللَّه علیه و آله برترى دارند و طبق احادیث معتبر دیگر از رسول خدا صلى اللَّه علیه و آله آمده است که امیرالمؤمنین نسبت به سایر ائمه فضیلت بیشترى دارند.
اهانت به امیرالمؤمنین علیه السلام
حال و هواى مرکز حاکمیت اسلامى به شکل دیگرى درآمده و
جامهى خلافت و حکومت تنپوش دیگران شده بود و خلیفهى بلافصل پیامبر نیز چارهاى جز تحمل محرومیت و مداراى با معماران شبکهى براندازى سقیفه بنىساعده نداشت. در حقیقت با یک لعاب مردمى راه و روش پیغمبر که متأثر از منطق توحید و قرآن بود، تغییر داده شد. ادامه مطلب ...خطبه فدک از جملهخطبههایمشهوریاستکهعامهو خاصهبا سندهایمعتبر از صدیقه کبریـ صلواتالله علیها ـ روایتکردهاند.خطبه فدک، رمز قیامیتاریخیاستکهاز حدود حجاز گذشتهو پایهریز حکومتجهانیمیباشد. فدک، انقلابیاستکهتاریخپساز خود را تشکیلخواهد داد.