خطیب جمعه تهران: سلایق کاندیداها ملاک ارزیابی صلاحیت ها نیست

خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر این‌که «انتخابات باید آزاد و سالم باشد» گفت: ملاک ارزیابی صلاحیت کاندیدا‌های ریاست جمهوری، سلیقه‌های آن‌ها نیست بلکه ما شرایط کاندیداهای ریاست جمهوری را ارزیابی می‌کنیم.

به گزارش ایسنا ، آیت‌الله احمد جنتی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری، اظهارداشت: این انتخابات از مهمترین مسائل پیش روی کشور است و مقام معظم رهبری در ابتدای سال جاری بر تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی تاکید داشتند.

دبیر شورای نگهبان با بیان این‌که «حماسه سیاسی، مساله مهم انتخابات است» اظهارداشت: فردی که به عنوان رئیس‌جمهوری انتخاب می‌شود، آبرو، معاش، رفاه و همه چیز مردم در اختیار اوست، در واقع اگر قدرت در اختیار رئیس‌جمهوری باشد یعنی همه کاره اوست، گرچه مجلس شورای اسلامی کار خود را انجام می‌دهد، ولی قانون مجلس توسط این فرد اجرا می‌شود. جنتی درادامه با اشاره به این‌که «رئیس‌جمهور ی باید دشمن فساد و فاسدو فسادستیز، باشد» گفت: رئیس‌جمهوری آینده باید کابینه‌اش فاسد نباشد و با فساد مبارزه کند. همچنین باید عدالتخواه باشد و با تبعیض‌ها مبارزه کند. وی تاکید کرد: شورای نگهبان در بررسی صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری سلیقه‌های آن‌ها را بررسی نمی‌کند، بلکه این شورا شرایط کاندیدا‌ها را ارزیابی می‌کند. یکی از مسائل اساسی این است که رئیس‌جمهوری آینده ولایت فقیه را قبول داشته باشد. خطیب نماز جمعه تهران همچنین در خطبه‌های اول نماز با توصیه انسان‌ها به تقوا و پرهیزگاری به ویژه در ماه مبارک رجب، اظهار داشت: این ماه، ماه خداست و اولین ماه‌های حرام است و بندگان خدا در این ماه به عبادت می‌پردازند.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه با تعریف جامعه اسلامی اظهارداشت: جامعه اسلامی، آ ن است که در آن امنیت است. در این جامعه امنیت جان، مال، آبرو و ... انسان‌ها باید حفظ شود. همچنین دل انسان‌ها هم نسبت به همدیگر باید امنیت داشته باشد، یعنی انسان‌ها نسبت به همدیگر بدگمانی نداشته باشند.وی با تاکید بر این‌که «مسبب اصلی هر مصیبتی که بر سر انسان‌ها می‌آید، ‌خود انسان‌ها هستند» گفت: خداوند نمی‌خواسته که بشر گرسنه، بیچاره، کور، ناتوان و بدبخت باشد، پس مصیبت اصلی بدبختی‌ها خود انسان‌ها هستند.

جنتی در پایان رحلت آیت‌الله حسینی زنجانی و حاج محمود مرتضایی‌فر را تسلیت گفت.

انتخابات با 70هزار صندوق الکترونیکی

براساس این گزارش، وزیر ارتباطات هم با اشاره به برگزاری انتخابات از آماده شدن 70 هزار صندوق الکترونیکی برای این امر خبر داد. محمدحسن نامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران به شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و با تشریح وضع این شبکه گفت:مساله دولت الکترونیک از جمله مباحث مهمی است که مورد توجه قرار گرفته و با اجرای آن ،دولت محوری جای خود را به مردم محوری خواهد داد.وی در ادامه صحبت‌های خود به ظرفیت بالای ایجاد شده در زمینه فیبرنوری اشاره کرد و افزود:‌ اکنون113 میلیون سیم کارت تلفن همراه به فروش رسیده که از این رقم بالغ بر 58 میلیون سیم کارت فعال هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد