سالگرد شهادت “سپهبد قَرَنی” اولین رئیس ستاد مشترک ارتش



امروز رفتم قم، مراسم گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد شهادت امیر سپهبد محمدولی قرنی هم، هم زمان با سفر من در حرم حضرت معصومه (س) برگزار می شد.

رفتم یه گوشه نشستم، ایشونو در حد اینکه اسم یه خیابون تو تهرانه و گروهک فرقان ترورش کرده می شناختم. صحبتای سخنران رو که شنیدم دیدم عجب مرد بزرگی بوده، تصمیم گرفتم ایشون رو برای دوستان معرفی کنم.

  

حاج آقا محمدحسنی، جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش سخنران بود و می گفت:  شهید قرنی فقط 43 روز بعد از پیروزی انقلاب رئیس ستاد مشترک ارتش بود! گفت: شهید قرنی کار ماندگاری از خودش به جا گذاشته و اگر هنر عبور از بحران کردستان رو نداشت و این بحران رو مدیریت نمی‌کرد کشور با چالش جدی روبه‌رو می‌شد.

 شهید قرنی 67 سال داشت که شهید شد، اون بعد از تحصیلاتش دائم در حال مبارزه بوده، دو بارم گرفتار زندونای رژیم پهلوی شده بود هربار هم به جرم برنامه‌ریزی برای براندازی حکومت شاه به 3 سال حبس محکوم شده بود. شاه به ایشون پیغام داده بود که اگه از اون درخواست کنه می بخشدش ولی ایشون گفته بود: هیهات من الذله! بعد از انقلاب هم امام ایشون رو به عنوان رئیس ستاد ارتش منصوب کردن. 

یه عده خائن که دنبال جدا کردن کردستان بودن به پادگان سنندج حمله کرده بودن، اگه اونها سلاح های سنگین ارتش مثل توپ و تانک و مسلسل و سربازای تو پادگان رو بدست می گرفتن، حتماً ماجرای کردستان یه جور دیگه ای می شد. شهید قرنی دستور دادن نیرو هوایی یک مانوری روی سنندج بده. جنگنده های نیروهوایی فقط دیوار صوتی شکوندن! مردم مسلمان کردستان امیدوار شدن و جون گرفتن ولی تجزیه طلبا وحشت زده فرار کردن. دولت موقت شاکی شد! سید جوادی نخست وزیر بود به ایشون گفت با اجازه کی این کارو کردی؟ ایشون هم گفتن با اجازه امام خمینی(ره)، این عقده تو دل منافقا بود تا اینکه ایشون رو جلوی خونوادش به شهادت رسوندن مثل شهید صیاد شیرازی که منافقا ازش عقده داشتن و ترورش کردن. شهید قرنی لحظه شهادتش می گفت، کار، کار آمریکایی هاست!

بعد سخنرانی، ملت رفتن سر مزار شهید قرنی در حرم حضرت معصومه (س) و فاتحه خوندن، منم رفتم کنار بی بی دو عالم حضرت فاطمه معومه (س) و یه دل سیر زیارت کردم. شادی روح این شهید بزرگوار و همه شهدای اسلام صلوات


برچسب‌ها: ارتش جمهوری اسلامی ایران, شهدا, خبر داغ داغ, فرهنگ و ادب ایرانی, پاتوق یاران

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد