چرا ذبح اسلامی ؟؟؟

                 

وَکُلُوا مِمَّا رَ‌زَقَکُمُ اللَّـهُ حَلَالًا طَیِّبًا ۚ وَاتَّقُوا اللَّـهَ الَّذِی أَنتُم بِهِ مُؤْمِنُونَ (مائده ۸۸)

از نعمت های حلال و پاکیزه ای که خدا روزی شما فرموده، بخورید و از خدایی که به او ایمان دارید، پروا کنید.

براساس آمار گرفته شده جالب است بدانید که میلیون ها میلیون مسلمان و غیرمسلمان در سطح دنیا به دنبال غذایی با گواهی نامه حلال هستند. بالغ بر ۹ میلیون مسلمان در شمال آمریکا، ۲۰ میلیون در اروپا، ۳۰۰ میلیون در آفریقا، ۲۰۰ میلیون در خاورمیانه و بیش از ۸۰۰ میلیون مسلمان در آسیا خواستار غذایی با کد حلال هستند.

  

شاید برای شما هم این سؤال ایجاد شود که چرا اکثریت مردم خواستار گوشت حلال هستند؟

آن چه مسلم است ذبح اسلامی و قطع اوداج (رگ ها) اربعه که همان نای- مری و دو رگ شریانی و وریدی اطراف گردن است، بشر امروزی را به بهداشتی بودن این روش و به دست آوردن گوشت با ضریب سلامت بهتر هدایت کرده است.

براساس دستور پیامبر ذبح کردن روش مخصوصی دارد. این کار با قطع کردن سیاهرگ اصلی بدن (در گردن) انجام می شود و فرد ذبح کننده باید از قطع کردن کامل سر خودداری کند.

در ذبح اسلامی شکافی در عرض یک ثانیه بر گردن انجام می شود که با یک چاقوی تیز همه رگ های گردن قطع شده و با این عمل خونریزی ناگهانی اتفاق می افتد. در این حالت به سرعت فشارخون از دست رفته و مغز دچار فقر خون از دست رفته می شود و حیوان هیچ گونه دردی را احساس نمی کند.

در ذبح اسلامی سر حیوان را از بدن او به طور کامل جدا نمی کنند. اگر طناب نخاعی قطع شود فیبر عصبی که به قلب می رود ممکن است آسیب دیده و سبب توقف قلب گردد.

بنابراین ایستایی خون داخل عروق اتفاق می افتد (از جنبه علمی، هنگامی که برش در قسمت گردن ایجاد می شود پیام این برش به سرعت به مغز مخابره شده و مغز به دلیل کاهش خون، پیام های عصبی را از کانال نخاعی (اتصال سر به نخاع) به قلب می فرستد. در این حالت قلب با فشار بیشتری به عمل تلمبه ای خود ادامه داده تا فشار از دست رفته را جبران کند به این سبب خون بیشتری از لاشه خارج شده و به دلیل خروج خون بیشتر، گوشتی با ماندگاری طولانی تر و بهداشتی حاصل می شود).

چنان چه خون در بدن حیوان باقی بماند، خوردن گوشت آن برای سلامتی انسان مضر است. زیرا خون در زمان حیات حیوان به وسیله کلیه ها، ریه ها و عرق کردن تصفیه می شود اما بعد از ذبح کردن خون به محیط مناسبی برای میکروب های کشنده تبدیل می شود به طوری که اسیدهای سمی که در بدن حیوان وجود دارند و برای انسان مضرند، همه گوشت را فرا می گیرند. به وسیله وجود اسیداوریک در خون حیوان همه این مواد به بدن افرادی که از آن تغذیه می کنند، منتقل می شود. چنان چه انسان از چنین گوشتی تغذیه کند به درد مفاصل مبتلا می شود. زیرا اسیداوریک در مفاصل رسوب می کند. به همین دلیل پاک شدن حیوان ذبح شده به معنای خروج خون از بدن آن به طور کامل است. خون از بدن حیوان به طور کامل خارج نمی شود، مگر آن که سر حیوان به بدنش متصل باشد.

اگر چه غیرمسلمانان نیز به بهداشتی بودن گوشت حلال و یا روش ذبح اسلامی پی برده اند اما گروهی از فعالان حامی حقوق حیوانات (FAWC) روش ذبح اسلامی را منسوخ شمرده و آن را عامل بی رحمانه ای تلقی می کنند. ادعای این گروه بر این است که ذبح اسلامی روش دردناک و غیرانسانی “ایجاد یک برش در دام، آن هم بدون تحمل درد، کاملاً مضحک است” اما تحقیقات دانشمندان آلمانی نشان داده که روش ذبح اسلامی در دنیا، بهترین روش انسانی به شمار می آید و دام متحمل درد کمتری نسبت به روش های اروپایی می گردد.

مضرات روش بی حسی:

روش بی حسی باید توسط افراد ماهر با استفاده از گلوله قوی انجام شود اگر موقعیت لوله تپانچه درست نباشد، حیوان متحمل درد شدید شده و باید تیر، دوباره شلیک شود یا دام در حین هوشیاری با چاقو ذبح گردد گزارشات سال ۱۹۹۶ کمیسیون دانشمندان اروپایی نشان می دهد. در ۵ تا ۱۰ درصد، این روش دچار خطا است. همچنین این روش میزان بیماری جنون گاوی را نیز افزایش می دهد، زیرا عوامل عفونی مغز را در اثر شلیک گلوله، به همه قسمت های بدن پخش می شوند.

اگر روش ذبح اسلامی یک روش بی رحمانه برای ذبح حیوانات است پس چرا آمار مصرف کنندگان گوشت حلال روز به روز در سرتاسر جهان رو به افزایش است؟!!

 

منبع: کتاب “شگفتی های آفرینش در جهان آفرینش”

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد