دوستشان داریم و دوستمان دارند ولی...


ماهی داخل  آکواریوممون هی می خواست یه چیزی بهم بگه .

تا دهنشو وامی کرد آب می رفت تو دهنش نمی تونست بگه .

دست کردم تو آکواریوم درش آوردم.

شروع کرد از خوشحالی بالا پایین پریدن .دلم نیومد دوباره

بندازمش اون تو. اینقده بالا پایین پرید خسه شد خوابیـــد .

دیدم بهترین موقعه تا خوابه دوباره بندازمش تو آب. 

  ادامه مطلب ...

حکایت


گویند: صاحب دلى ، براى اقامه نمازبه مسجدى رفت .

نمازگزاران همه او را شناختند؛ پس از او خواستند که

 پس از نماز، بر منبر رود

و پند گوید پذیرفت ...نمازجماعت تمام شد،چشم ها همه

 به سوى اوبود.مرد صاحب دل برخاست و بر پله نخست

منبر نشست .

بسم الله گفت و خدا و رسولش را ستود، آن گاه خطاب به

به جماعت گفت:

ادامه مطلب ...

شگفتیهای شهر سوخته

در روزگاران دور که بشر تازه یک‌جا نشین شده بود، شهری در سیستان پدید آمد که به گفته‌ی باستان‌شناسان به لحاظ بافت شهری، جمعیت، برنامه ریزی شهری و ... اولین شهر جهان بود. شهر سوخته و تمدن هوشمند و خلاق آن با بیش ازپنج‌هزار سال قدمت، به‌عنوان بزرگ‌ترین استقرار شهرنشینی در نیمه‌ی شرقی فلات ایران، نمونه‌ای منحصر به ‌فرد و حکایت‌گر واقعی علم، صنعت و فرهنگ گذشته‌های دور این مرز و بوم می‌باشد.

 

ادامه مطلب ...

پندهای اخلاقی بزرگان و علما


حضرت آیت الله محمد هادی مروی:

دو چیز،حجاب قلب انسان است: پرگویی و ولگردی قلب. اینکه در نماز یکی از مشکلات، حضور قلب است به خاطر این است که روح ما دنبال دنیا می رود. این مال ولگردی روح است. اگر روح را در کنترل درآوریم، کار مهمی کرده ایم و نماز، بدون حضور قلب، پذیرفته نیست: «لاصلوة الاّ بحضور القلب». یعنی قلب را باید کنترل کرد قبل از نماز باید تمرکز کرد که این تمرکز،حضور قلب می آورد. دو رکعت نماز با حضور قلب از هزاران رکعت نماز بدون حضور قلب بهتر است.

پندهای اخلاقی بزرگان و علما


حضرت آیت الله مجتهدی:

«بازارها، هرشب به حساب دفترشان می رسند. سود و ضرر و طلبکاری و بدهکاری را می نویسند. اگر هر شب، حساب و کتاب نکنند، ناگهان می بینند مقدار قابل توجهی ضرر کرده اند. انسان هم باید هر روز به حساب نفس خود برسد تا خدای نکرده ضرر نکند و یا ورشکست و عاقبت به شر نشود. شب، هنگام خوابیدن، بیاندیش که چه کرده ای. چشمانت کجاها نگاه کرده، زبانت چه ها گفته، کجاها رفته ای و … اگر بدی کرده بودی، خود را سرزنش کن و تصمیم بگیر آن کار را تکرار نکنی.»
«عیب های دیگران را بازگو مکنید. آنها را بپوشانید و از دیدن عیب یا لغزش کسی، اظهارخوشحالی ننمایید. حتی اگر آن شخص با شما رفتار خوبی نداشته باشد. ساعتی را درحال خود تأمل کنید و ببینید اگر کسی، عیبی را از شما در نزد دیگران فاش کند، حال شما چگونه خواهد شد؟ حال دیگران را با خود قیاس کنید.»

پندهای اخلاقی بزرگان و علما


حضرت آیت الله مشکینی:

«پنهان کردن عبادت و هرعمل نیکی که مؤمن انجام دهد، به جز مواردی که ظاهر کردن آنها مباح است یا امر به اظهار قولی و عملی آنها شده است، مطلوب خداوند و مورد ترغیب اوست. زیرا این که نفس انسان را از گرفتار شدن به بعضی از رذائل اخلاقی اش: عجب، ریا، تکبر، حب مقام و مانند آنها، حفظ می کند و عمل او را از اختلاط با هدف های نادرست، خالص می کند و او را به اعمالی که سزاوار است مخفیانه انجام شوند، هدایت می کند.»

پندهای اخلاقی بزرگان و علما


حضرت آیت الله العظمی بهاء الدینی:

«خلاصه، راهی نیست مگر اینکه انسان، خودش را اصلاح کند و انسان، اصلاح نمی شود مگر از راه اطاعت خدا. اگر فردا، دروغ ها را، تهمت ها را، غیبت ها را، کلاه برداری ها را کنار گذاشتی، بدخواه بندگان خدا نبودی، آدم خوبی هستی. اینها یک هزارم مزایای اسلام است. این یک هزارم از مزایا را پیدا کن [آن وقت] همه جا محترم هستی».
«اگر خودت آدم بشوی، بچه ات هم آدم است. اگرخدای نکرده، خودت آدم نشوی، بچه ات آدم نیست، گرچه به صورت، آدم باشد. اگر می خواهی از [تربیت صحیح] بچه ها، آسوده خاطر باشی، باید خودت آدم باشی یک فرزند ناجور از ده تا بچه ی صالح، زحمتش زیادتر است. اگر فرزندانت، خراب شدند، خودت کرده ای این بچه هم مثل خودت شده است، بچه ی تو است. فرزند نهال انسان است. اگر اصل خراب نباشد نهال خراب نمی شود.»
«انسان شدن به این است که از محرمات الهی فاصله گرفته شود. جواب هوی و هوس داده شود. اگر بتوانی از کلک زدن صرف نظر کنی، آن گاه انسان می شوی.»

رونمایی از دستاوردهای جدید در زمینه نصب و استقرار رادارهای هوشمند


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سپاه سید الشهدا (ع) به نقل از تسنیم سرتیپ فرزاد اسماعیلی ظهر امروز در مراسم افتتاح مسجد امام حسن مجتبی(ع) پدافند ارتش شمالشرق کشور اظهار کرد: از زمانی که ارتش جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد با دستور امام راحل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش نیز به آن اضافه شد و پازل قدرت ارتش تکمیل شد.

فرمانده پدافند هوایی ارتش بیان کرد: نیروهای قرارگاه پدافند هوایی در مناطق سخت و صعب‌العبور مشغول به خدمت هستند و آنچه بیش از آموزش به آن نیاز دارند پایداری در صحنه‌های مقاومت است.

 
ادامه مطلب ...

ارزش زن

یک روز یه پسر انگلیسی میاد با طعنه به یه پسر ایرانی میگه :چرا خانوماتون نمی تونن با مردا دست بدن؟

یعنی مردای ایرانی انقد بی جنبه اند که نمیتونن خودشونو کنترل کنند؟؟؟

پسر ایرانی لبخندی میزنه ومیگه:ملکه انگلستان می تونه با هر مردی دست بده؟

پسر انگلیسی:..............نه ،مگه فرد عادیه؟! فقط افراد خاصی میتونن با ایشون در رابطه باشن*،،،،×

پسر ایرانی میگه:خانومای ما همه ملکه هستن.............................................................

برداشت کلی من از این متن ایهام داره شما کمکم کنید.....

برداشت اول :اینکه پسره خیلی باغیرته و دوس نداره ناموسش با مرد نامحرم دست بده!!!!!!!!!

برداشت دوم :اینکه پسره زن ذلیله!!!!

نظر شما چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


وقتی شکست‌خوردگان به مصاف زنان می‌روند




اگر خانواده را به منزله یک خیمه تصور کنیم، ستون این خیمه چه کسی است جز «زن »؟ اگر ستون را از بین ببرند، خیمه‌ای دیگر وجود نخواهد داشت، اینجاست که جنگ نرم با محوریت زن صورت می‌گیرد.

خبرگزاری فارس: وقتی شکست‌خوردگان به مصاف زنان می‌روند

: مغز و قلب 2 عضو مهم بدن برای ادامه حیات انسان است؛ اگر مغز شخصی از کار بیفتد می‌گویند طرف مرگ مغزی شده است؛ در این صورت می‌توان سایر اعضای آن فرد مانند قلب و کلیه را اهدا کرد چون هنوز زنده‌اند؛ اما اگر قلب شخصی از کار افتاد، مغز و سایر اندام‌های بدن وی از کار می‌افتد و مرگش را به دنبال دارد.

بر طبق نظریه «Heart Land» اگر برای کره زمین هم مغز و قلبی تصور کنیم، مغز جهان همانند بدن انسان برای ادامه حیات خودش باید قلب جهان را در اختیار داشته باشد. 

 

ادامه مطلب ...