رهبر انقلاب از چه علمایی در برابر استعمار نام بردند؟

رهبر انقلاب در همایش بین المللی علما و بیداری اسلامی به تاریخچه ضد استعماری و ضد استکباری علمای اسلامی اشاره نموده و خواستار اتحاد دنیای اسلام در وضعیت کنونی شدند.

مقام معظم رهبری در بیانات مهم خود در همایش علماء و بیداری اسلامی، از برخی شخصیت هائی که اغاز کننده امواج بیداری اسلامی و جنبش های اسلامی در تاریخ معاصر هستند نام بردند. ایشان در بخشی از بیانات خویش فرمودند: « نخستین امواج بیدارى در کشورهاى این منطقه که همزمان با آغاز ورود پیشقراولهاى استعمار آغاز شد، غالباً به وسیله‌‌ى علماى دین و مصلحان دینى پدید آمد. نام رهبران و شخصیتهاى برجسته چون سیدجمال‌‌الدین و محمد عبده و میرزاى شیرازى و آخوند خراسانى و محمود الحسن و محمدعلى و شیخ فضل‌‌الله و حاج آقا نورالله و ابوالاعلى مودودى و دهها روحانى معروف بزرگ و مجاهد و متنفذ از کشورهاى ایران و مصر و هند و عراق در صفحات تاریخ براى همیشه ثبت و ضبط است.»[1] در این نوشتار مختصراً به معرفی این اشخاص می پردازیم.

  


ادامه مطلب ...

بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اقشار مختلف مردم در سالروز میلاد امام حسین علیه‌السّلام


بسماللهالرّحمنالرّحیم
خوشامد عرض میکنم به همهى شما برادران، خواهران، جوانان عزیز که از راههاى دور و نزدیک زحمت کشیدید و روز عید ما را به معناى واقعى کلمه عید کردید. اجتماع دوستان اهلبیت، دوستان سیّدالشّهدا، لبهاى خندان، دلهاى شاد به مناسبت میلاد باسعادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السّلام حقیقتاً روز عید را یک عید واقعى میکند. امیدواریم ملت ایران همواره در همهى احوال، در گذشت زمان، روزبهروز انشاءالله با توسّل به ذیل عنایت الهى و با توجّه به اهلبیت علیهم‌السّلام و به معارف اسلامى، روزبهروز انشاءالله موفّقتر و سربلندتر و شادتر باشد.
 

ادامه مطلب ...

پیامک‌های این دیدار (بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اقشار مختلف مردم در سالروز میلاد امام حسین علیه‌السّلام)


·         رهبرانقلاب:در راه عزت و پیشرفت ایران،توکل به خدا اهمیت ویژه ای دارد/عده ای غافلند و در محاسباتشان کانه توکل بخدا جایی ندارد/این محاسبات مادی را مستکبران عالم بهتر از شما میکنند اما هر روز عقب میروند.

·         رهبرانقلاب: توصیه اول من حضور پرشور پای صندوق رای است، ممکن است بعضی بدلیلی نخواهند از نظام اسلامی حمایت کنند، اما از کشورشان که می‌خواهند حمایت کنند.همه باید بیایند/هرکس که انتخاب شد اگر دارای رای سدید و محکم باشد بهتر میتواند مقابل دشمنان و معارضین بایستد.

·  

ادامه مطلب ...

استقامت در اهداف، اصلاح روش‌ها


|یادداشتی درباره‌ی جایگاه «راهبرد مقاومت» در منظومه‌ی سیاست خارجی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای|

سیاست خارجی هر کشور تداوم سیاست داخلی و پویش‌های درون نظام یک کشور است. اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران نیز برگرفته از اصول و ارزش‌های نظام اسلامی و برآمده از انقلاب اسلامی ما است. رهبر معظم انقلاب دراین رابطه می‌گویند:
 

ادامه مطلب ...

کارمند جوان ارتش 220 میلیون تومان پول را به صاحبش بازگرداند


کارمند 21 ساله  ارتش جمهوری اسلامی ایران کیف حاوی 220 میلیون تومان چک در وجه حامل را به صاحبش بازگرداند.

 

ادامه مطلب ...

آزمونی جدی برای ناامید کردن دشمن

: ۱- در گفتمان انقلاب اسلامی به‌طور ذاتی برگزاری پرشور، مردمی و هویت‌محور انتخابات ریاست جمهوری در بطن خویش به شکلی ملموس و موثر به تولید نرم«قدرت سالم» و افزایش «اقتدار و انسجام ملی» در عرصه داخلی می‌انجامد. از سوی دیگر حضور هوشمند و انتخابگر مردم در حماسه تاریخی ۲۴خرداد با ایجاد تغییرات جدی در معادلات پیچیده بین‌المللی و رقم زدن یک موازنه حقیقی ساختاری در حوزه قدرت بین‌المللی می‌تواند چشم طمع دشمنان را نسبت به این مرز و بوم کور کند.


 

ادامه مطلب ...

جزئیان تکان دهنده فیلم منتشر شده از اعترافات هیلاری کلینتون

هیلاری کلینتون وزیر اسبق امور خارجه آمریکا اعتراف کرد؛ " ما القاعده را به وجود آورده ایم. در واقع بازیگران اصلی سریالهای " جنگ جهانی علیه تروریسم" خود تروریست هستند."
با استناد به ویدئویی که از هیلاری کلینتون در دست می باشد،وی عنوان می کند که آمریکا خود بوجودآورنده، سازمان دهنده و تامین کننده مالی گروه تروریستی "القاعده" می باشد. 



از میدان "تحریر" قاهره تا میدان "تقسیم" استانبول


س از حرکت‌های اعتراضی مردم در کشورهایی چون مصر، لیبی، تونس، یمن، بحرین بر ضد سیاست‌های استبدادی دولت حاکم این بار جهان نظاره‌گر تجمع مردمی در میدان مرکزی استانبول، میدان تقسیم است که به عنوان یک نقطه عطف در سیاست‌های کشور ترکیه تبدیل خواهد شد.
 آنچه حائز اهمیت است، تمرکز سیاستمداران ترکیه بر مسائل خارجی و نقش تاثیرگذار در به کارگیری اهداف مغرضانه علیه نظام‌های مردمی همچون سوریه  است که این امر موجب غفلت از سیاست‌های داخلی و عدم توجه به خواست‌های ملت خویش شده بود.
 
ادامه مطلب ...

مسئله انتخابات در وصیتنامه امام خمینی ره



 گناه نابخشودنی

اکنون که بحمدالله تعالی موانع رفع گردیده و فضای آزاد برای دخالت همه طبقات پیش آمده است ، هیچ عذری -برای عدم شرکت در انتخابات- باقی نمانده و از گناهان بزرگ نابخشودنی ،مسامحه در امر مسلمین است .

 

ادامه مطلب ...

اگر قطر می‌خواهد به حیات سیاسی خود ادامه دهد، از ماجراجویی دست بردارد

کارشناس مسائل راهبردی با اعلام اینکه قطر یکی از کشورهای متهم به تلاش برای خرابکاری در کشورمان است، تاکید کرد این کشور میکروسکوپی اگر علاقه به ادامه حیات سیاسی‌اش دارد، باید دست از ماجراجویی بردارد.



 روابط عمومی وزارت اطلاعات روز گذشته با صدور اطلاعیه‌ای از شناسایی و بازداشت اعضای یک شبکه تروریستی مأمور به اقدامات خرابکارانه در روز انتخابات 24 خرداد خبر داد که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های منطقه داشت.

 

ادامه مطلب ...