حضرت امام رضا (علیه السلام)

علامه محمدحسین طباطبایی (ره) صاحب تفسیر المیزان می فرمودند: « همه امامان علیهم السلام لطف دارند، اما لطف حضرت رضا علیه السلام محسوس است. »

و در نقلی دیگر، بیان می کردند:
« همه امامان معصوم علیهم السلام رئوف هستند، اما رأفت حضرت امام رضا علیه السلام ظاهر است. »

ادامه مطلب ...

یک صلوات برابر است با ده هزار صلوات

شخصی نزد سلطان محمود سبکتکین رفت و گفت :مدتی بود که می خواستم رسول خدا (ص) را در خواب ببینم و غم خود را برایش بازگو کنم که سعادت مساعدت نمود و در شب گذشته به این دولت رسیدم و جمال با کمال آن حضرت را در خواب دیدم و گفتم :

ادامه مطلب ...

روایتی بر سرودن شعر علی ای همای رحمت استاد شهریار

از مرحوم آیت الله العظمی مرعشی نجفی نقل شده است : شبی توسلی پیدا کردم تا یکی از اولیای خدا را در خواب ببینم . آن شب در عالم خواب ، دیدم که در زاویه مسجد کوفه نشسته ام و مولا امیرالمؤمنین با جمعی حضور دارند.

ادامه مطلب ...

علی ای همای رحمت

علی ای همای رحمت تو چه آیتی خدا را

که به ماسوا فکندی همه سایه‌ی هما را

دل اگر خداشناسی همه در رخ علی بین

به علی شناختم به خدا قسم خدا را

ادامه مطلب ...

علامه محمدحسین طباطبایی(ره) صاحب تفسیر المیزان

اهل بیت (ع)

علامه می فرمود:
« ما هر چه داریم از اهل بیت پیامبر علیهم السلام داریم... ما همه آبروی خود را از محمّد و آل محمّد علیهم السلام کسب کرده ایم. »

مکاتبه یک جوان با علامه طباطبایی (ره) صاحب تفسیر المیزان

- نامه جوان:
« محضر مبارک حضرت آیت الله العظمی جناب آقای طباطبایی سلام علیکم و رحمت الله و برکاته.
جوانی هستم 22 ساله، که تنها ممکن است شما باشید که به این سوال من پاسخ گویید.
در محیط و شرایطی زندگی می کنم که هوای نفس و آمال بر من تسلط فراوان دارند و مرا اسیر خود ساخته اند و سبب باز ماندن من از حرکت به سوی الله شده اند. 
 

ادامه مطلب ...

حضرت فاطمه معصومه ( سلام الله علیها )

  میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر مبارک

یکی از فضلاء درباره شیفتگی و عشق و دلباختگی علامه طباطبایی به اهل بیت(ع) می گوید: به استاد مطهری عرض کردم که شما فوق العاده تجلیل می کنید و تعبیر« روحی فداه » را در مورد ایشان دارید، این همه تجلیل به خاطر چیست؟ استاد مطهری فرمودند:

ادامه مطلب ...

ثواب صلوات بر محمد و آل محمد

 

سنگین ترین اعمال در میزان:

امام باقر یا امام صادق (ع) فرمودند : در میزان ، چیزی سنگین تر از صلوات بر محمد وآل محمد نیست ، وبه راستی مردی باشد که اعمالش را در میزان گذارند وسبک آید وثواب صلوات اودر اید وآن میزان او نهند وسنگین گردد بچرخد به سود او. 

مسلمانان خشمگین از توهین‌های سخیف به پیامبر اکرم(ص)

روزهای بسیار سخت خاورمیانه در انتظار ایالات متحده است. اگر تاکنون سرخوردگی‌های سیاسی و اجتماعی، برخی را بر غرب می‌شوراند، هم‌اکنون توفان‌های بنیان‌کن مسلمانان خشمگین از توهین‌های سخیف به پیامبر اکرم به سوی غرب خواهد رفت.

ادامه مطلب ...

شهادت امام جعفر صادق تسلیت باد

شهادت امام صادق علیه السلام رو به محضر قطب عالم امکان

آقام مهدی فاطمه (عج)و ولی امر مسلمین جهان امام خامنه ای ودوستداران آن حضرت تسلیت وتعزیت میگم

[ دوشنبه 20 شهریور ماه سال 1391 ] [ 10:11 PM ] [ یاسین ]